☰ Menu
Filmtoro
Hledej ⟫

Prima hit, nebo zklamání? Sledovanost Zrádců vyvolává otázky

Prima hit, nebo zklamání? Sledovanost Zrádců vyvolává otázky © FTV Prima

S týdenním odstupem odstartovala na obrazovkách televize Prima druhá řada Zrádců, která zároveň ve stejný den nabídla i druhou epizodu online. Můžeme se tak podívat, jak se reality show daří v porovnání s konkurencí.


„Druhá série Zrádců byla trefou do černého. Úvodní epizodu si nenechala ujít celá třetina mladých diváků (33,93 %) ve věku 15–40 let, což z pořadu dělá absolutního krále podzimní televizní sezóny v této cílové skupině. Celkem si první díl Zrádců 2 nenechalo ujít 487 000 diváků starších 15 let. Na streamovací platformě Prima+ dokonce Zrádci zaznamenali první den vysílání meziroční skok diváků o 1300 %, sledovanost druhého dílu meziročně narostla o 585 %. Zrádci 2 boří rekordy i na sociálních sítích.“ Přesně tak reportuje samotná Prima první výsledky Zrádců v lineárním vysílání a online. Bystré oko si však povšimne, že se říká, ale neřekne se B. Tak pojďme na to.

Zájem hlavně u mladých, ale...

Prvním faktem je, že cílová skupina 15-40 let obvykle nikoho moc nezajímá. Bezpochyby jde o zajímavý indikátor, že zájem o reality show mají primárně mladší diváci, kteří se dají potenciálně překlopit na předplatitele Prima+, zároveň je ale potřeba dodat, že v rámci všech ostatních cílovek Zrádci zaostávají, jak ostatně ukazují například data zveřejněná Mediaguru. V kategorii 15+ mají Zrádci oproti hitu Metoda Markovič: Hojer v podstatě poloviční sledovanost, o desítky tisíc podlehli i v kategorii 15-54 a o statisíce v 18-69. Navíc měli nižší sledovanost i i než Policie Modrava hned ve dvou sledovaných cílových skupinách (15+ a 18-69).

Musíme nicméně dodat, že reality show, které jsou vysílané s předstihem na Prima+ a dalších platformách, mají obecně nižší sledovanost v lineárním vysílání. Ostatně nemusíme chodit daleko, stačí se podívat na konkurenční Survivor Česko & Slovensko. Ten v roce 2022 startoval s 650 000 diváky, o řadu pozdeji padl na 388 000 a čtvrtá řada již měla jen 222 000 diváků. Jenže Nově se stále vyplatí reality show točit, protože se daří konverze do online platformy Oneplay (dříve Voyo).

Bez reálných čísel těžko hodnotit

U Zrádců bude zřejmě trend podobný. Ostatně druhá řada má rovněž horší sledovanost v televizi při startu než řada první a Prima se obecně utěšuje zásahem online. „Za necelý měsíc dokázala kampaň k Zrádcům 2 napříč sociálními sítěmi nasbírat přes 50 milionů impresí (160% nárůst oproti loňskému roku). Od konce loňské řady navíc instagramový účet Zrádců posílil o 25 000 nových sledujících. Na Instagramu skupina Prima oslovila více než 1 milion účtů, zatímco na Facebooku to bylo dalších 652 000, na YouTube Zrádci zaznamenali 528 871 zhlédnutí.“ Za což si sice v reálu televize nic moc nekoupí, ale nárůst v rámci online prostoru je nezpochybnitelný. Nyní záleží na konverzích do Prima+ a tady Prima zůstává velmi vágní.

„Na streamovací platformě Prima+ dokonce Zrádci zaznamenali první den vysílání meziroční skok diváků o 1300 %, sledovanost druhého dílu meziročně narostla o 585 %,“ co to ale ve výsledku znamená, to nikdo neví. Ostatně neurčitá byla Prima i v případě první řady, kdy reportovala, že „Na Prima+ se jednalo o nejpopulárnější pořad podzimní sezóny u všech uživatelů. Nejúspěšnější byl i co do počtu nových předplatitelů. V tomto ohledu byli Zrádci jedničkou letošního roku." Epizody po odvysílání v televizi jsou navíc v rámci Prima+ dostupné ve zpětném zhlédnutí s reklamou jen po přihlášení, což si Prima bezpochyby začne započítávat do zhlédnutí v rámci online vysílání. První díl navíc dala zdarma na YouTube.

Jaká je konverze?

Dokud tedy přesně nevíme, kolik platících uživatelů nejvyššího tarifu (bez reklam za 149 Kč/měsíčně) Prima má a kolik z nich si platformu zaplatilo kvůli Zrádcům, jsou výsledky sledovanosti v online postavené víceméně pouze na tom, jak moc věříme interpretaci Primy. Jak ale vidíme například u televizních čísel v lineáru, za úspěch lze označit v podstatě cokoli, stačí najít správnou cílovou skupinu, v níž data vychází dostatečně pozitivně. Což ovšem není nic neobvyklého. Tuto praktiku využívají v podstatě všichni marketéři ve všech televizích a nejen v nich.

Zdroj: Autorský text / Mediář / Mediaguru / FTV Prima


⏰ 16. 9. 2025   🧑‍💼 Petr Semecký   📰 České novinky   🩶 2


📰 Poslední filmové novinky

Další: Novinky ·  České ·  Tipy ·  Data ·  Kvízy  ·  Trailery ·  Rozhovory ·  Vše


TP pixel