Zákaz přetáčení reklam u kanálů televize Prima je dlouhodobě divákům trnem v oku. Nyní se však zdá, že cesta k povolení přeskočení existuje. Pokud si ji hodláte zaplatit.
Televize Prima před 3 roky zavedla zákaz přeskakování reklam v rámci IPTV a byl z toho humbuk, který v internetových diskuzích extrémně rezonoval a dodnes řada diváků nemá vůči tomuto kroku milého slova. Zdá se však, že Prima není ohledně tohoto omezení tak striktní. Zadarmo to ale logicky nebude.
Zdá se totiž, že pro operátory, kteří Primu nabízí ve svých balíčcích, je možné, aby divákům zajistili komfort sledování pořadů televize s možností reklamy přeskočit. Průkopníkem je služba Pecka.TV, která možnost přeskočit reklamy Primy inzeruje jako benefit programového balíčku Pro šest. V jeho rámci dostanete 162 televizních stanic, jež lze sledovat až na šesti zařízeních současně. Zařízení přitom můžete mít napárovaných až osm pod jedním účtem. Cena? 599 Kč měsíčně.
Zajímavé nicméně je, že 162 pořadů nabízí i jiné předplatné, balíček Plná palba za 289 Kč, v jehož rámci můžete přehrávat najednou na dvou zařízeních současně. Žádný jiný rozdíl mezi službami není, zdá se tak, že dražší tarif zakomponoval i potenciální poplatek pro samotnou televizi za to, že divák reklamy bude moci přeskočit a tím pádem televize nedostane finanční prostředky ze zobrazené reklamy. Ostatně o tomto principu mluvil v roce 2021 tehdejší komerční ředitel televize Vladimír Pořízek, který prohlásil, že televize je otevřena tomu, aby šlo reklamy přeskočit. Operátoři by však museli za možnost zaplatit dle toho, kolik diváků by její služby využívalo. Dle rozhovoru pro Mediář by tehdy měl platit následující výpočet: „50 Kč za jednoho uživatele do 25 % celé uživatelské báze, 70 Kč do 50 % báze a 100 Kč nad 50 % báze. Pořízek tehdy uváděl, že je čistě na operátorovi, zda by poplatek zahrnul do ceny své služby.
„Divácký komfort je pro nás klíčový. Možnost přeskakovat reklamy na Primě v balíčku Pro šest považujeme za zásadní posun, díky kterému si diváci užijí své oblíbené pořady bez zbytečného čekání na až šesti zařízeních současně,“ prohlásil k novince Matěj Čičák, jenž je marketingovým ředitelem Pecka.TV.
Částečné přeskakování reklam Primy představila služba Oneplay, která kombinuje bývalou nabídku streamovací služby Voyo a televizní nabídku O2TV. Ta od 3. července zavedla u staršího pořadu po první minutě možnost volného přetáčení bez jakéhokoli omezení. Až po první minutě začínají platit pravidla pro nepřeskakování reklamy. Oneplay tak chce nabídnout kompromis, kdy půjde částečně naproti divákům zároveň ale ochrání reklamní bloky, jež jsou pro Primu klíčové.
„Jedna z výhod platformy Oneplay, kterou dlouhodobě diváci oceňovali i na O2 TV, je možnost přetáčení obsahu. Nově se nám podařilo nasadit tuto funkci i do pořadů na všech kanálech Primy. Zároveň ale chráníme reklamní bloky, které jsou důležité pro financování vysílaného obsahu na Primě. Je to vyvážený kompromis, divák má větší pohodlí, a přitom zůstává zachována hodnota pro inzerenty,“ řekla při zavedení k novince Dana Tomášková, ředitelka digitálních služeb a Oneplay v O2.
Zdroj: Mediář / Pecka.TV / Oneplay
⏰ 1. 9. 2025 🧑💼 Petr Semecký 📰 České novinky 🩶 2
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše