Zdá se, že omezení přeskakování reklam už není jen výstřelkem jako když s ním před 3 lety přišla televize Prima. Další a další televize se přidávají k tomu, aby diváci nemohli reklamní bloky při zpětném sledování přeskočit. Televize si od kroku slibují finanční stabilitu.
Nejsou to ani dva měsíce, co televize Markíza oznámila, že začne omezovat přetáčení reklam ve zpětném přehrávání. Markíza se podle generálního ředitele Petra Gažíka na zásadní krok připravovala delší dobu a na změnu připravila i své poskytovatele IPTV služeb. Televize v kroku vidí reakci na aktuální trendy, vidí rozdíly ve sledovanosti reklam v běžném vysílání (kde přeskakovat nelze) a právě v IPTV, kde reklamy přeskočit lze. Markíza už není jedinou slovenskou televizí, která ke kroku, s nímž původně začala televize Prima, přistoupila.
Od poloviny července Markízu následují tři kanály skupiny Joj. Divákům se nově zobrazí při snaze o zpětné sledování v archivu tři minuty reklamního bloku. Až po jeho skončení bude možné volně přetáčet. Aktuální změny ohledně omezení přetáčení se týkají stanic JOJ, Plus a Wau. Prozatím vyňaty jsou stanice Jojko, Joj24, Joj Svet, CS Film, CS History, CS Mystery a také Joj Cinema. Stejně tak není nijak ovlivněno živé vysílání.
Podobně jako Markíza či před 3 lety televize Prima argumentuje TV JOJ snahou o stabilitu financování kvalitního televizního obsahu. Televizím totiž z důvodu přeskakování reklam unikaly v rámci zpětného přehrávání příjmy z advertisingu. TV JOJ se chce tímto krokem také více přiblížit online standardům (například YouTube), kde je běžné, že diváci buď platí prémiové předplatné za to, aby reklamy neměli, anebo sledují reklamní blok před tím, než následuje jimi vybraný obsah. Skupina JOJ Group doslova uvádí: „Divákům chceme nabídnout férové řešení, na které jsou zvyklí například z online prostředí.“
Markíza již v květnu stanovila pravidla pro operátory, jež je nutné dodržovat. Pakliže diváci sledují pořad v archivu a živé vysílání již skončilo, je nutné sledovat první tři minuty reklamního bloku. To samé platí i při zpětném zhlédnutí pořadu, který si diváci nahráli a uložili. V případě, že živý přenos ještě neskončil, není možné celý reklamní blok přeskočit.
Zajímavostí je, že Markíza i JOJ jsou historicky spjaté s TV Nova (Markíza je stále ve vlastnictví CME, která se JOJ musela po koupi TV Nova vzdát kvůli slovenskému zákonu, jenž neumožňoval vlastnit dvě televize najednou. Samotná TV Nova se však dosud k omezení přeskakování reklam neodhodlala. Její generální ředitel Daniel Grunt však již počátkem letošního roku naznačil, že jde o možnou variantu do budoucna.
Zdroj: TV JOJ / Mediaguru
⏰ 14. 7. 2025 🧑💼 Petr Semecký 📰 Filmové novinky 🩶 50
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše