Disney si moderní předělávkou kultovní pohádky Sněhurka nepochybně zadělal na velký bolehlav. A to nejen prořízlou pusou ústřední protagonistky v PR rozhovorech nebo CGI trpaslíky, ale také obřími náklady na produkci. Dle prvních seriózních odhadů totiž film téměř jistě více než 100 milionů dolarů prodělá.
Asi každý, kdo se trochu o dění v oblasti filmů zajímá, moc dobře ví, že nová Sněhurka měla na problémy zaděláno ještě dlouho před tím, než dorazila do kin. A nyní, když máme k dispozici první box office výsledky, lze s klidem říct, že konkrétně u velkých filmových hitů rozhodně neplatí rčení „negativní reklama je taky reklama“. Protože v tomto případě kontroverze spojené se Sněhurkou téměř jistě nesou lví podíl na tom, že nákladná novinka od Disneyho plnou parou směřuje vstříc solidní finanční katastrofě.
První seriózní odhady hollywoodských médií, které vycházejí mimo jiné z toho, že Sněhurka má za sebou historicky nejhorší premiérový víkend pro hraný Disney remake, snímku věští konečnou ztrátu asi 115 milionů dolarů (přes 2,6 miliardy korun). Tento odhad počítá s tím, že ikonická princezna v podání Rachel Zegler a zlá královna v podání Gal Gadot dokáží celosvětově utržit 225 milionů dolarů, z čehož 100 milionů by mělo plynout z domácích amerických kin a zbylých 125 milionů ze zámoří.
Navzdory těmto pesimistickým vyhlídkám však novinka bude mít co dělat, aby je naplnila. Během druhého promítacího víkendu totiž Sněhurka dokázala v kinech utržit jen 14,2 milionu dolarů, tedy o celých 66 % méně než během premiérového víkendu. Celkově zatím globálně utržila 143,1 milionu dolarů. Dle odhadu webu Deadline by celkem film na příjmech zahrnujících streaming, televizní práva či prodej licencovaných předmětů měl utržit 295 milionů dolarů.
To na první dobrou zní pozitivně, ovšem na druhé straně stojí náklady ve výši 410 milionů dolarů, z nichž 270 spolkla samotná produkce a zbytek marketingová kampaň s dalšími výdaji. A jelikož Disney má určitě podobné odhady rovněž k dispozici, zřejmě nyní zvažuje, jak se z celé této eskapády, která na papíře dost možná vypadala jako dobrý nápad, poučit. Začínají navíc prosakovat informace, že Disney zvažuje do budoucna odklon od dosavadního přístupu ke castingu a ideologicky pojatým příběhům, což je něco, co dlouhodobě naznačuje i současný šéf Bob Iger, dle kterého mají filmy vyprávět příběhy, nikoli diváky poučovat.
Zdroj: Deadline
⏰ 3. 4. 2025 🧑💼 Tomáš Durčák 📰 Filmové novinky 🩶 162
Úspěšné kinohity Lilo & Stitch nebo Thunderbolts* konečně online a českým dabingem za předplatné od 199 Kč měsíčně. Začít sledovat. (Reklama)
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše