Apple a Amazon před nedávnem oznámili změnu strategie, když se rozhodli promítat vybrané filmy v kinech v široké distribuci. Co na to Netflix?
Zdroj: THR
Povzbudivou zprávou pro majitele kin byl nedávný slib velkých streamovacích hráčů, kteří se rozhodli promítat své vybrané tituly v temných sálech v široké distribuci. Týká se to zejména Amazonu a Applu. Obě streamovací platformy a jejich filmové divize Apple Original Films a Amazon Studios tak nyní dramaticky mění kurz a slibují za kinodistribuci utratit významné částky s tím, že Apple hodlá investovat přibližně miliardu dolarů každý rok. Amazon zahájil svůj nový plán kinodistribucí filmu Bena Afflecka Air: Zrození legendy, Apple si tuto taktiku brzy vyzkouší s novým dramatem Martina Scorseseho Killers of the Flower Moon s Leonardem DiCapriem v hlavní roli.
Nabízela se tak logická otázka, zda se o podobnou strategii nepokusí i největší světový streamovací hráč Netflix. Například o vánočních svátcích uvedl v kinech v limitované distribuci s překvapivě solidním úspěchem druhý díl satirické detektivky Na nože: Glass Onion. Před pár dny se k tomuto tématu během komentování čtvrtletních výsledků Netflixu vyjádřil šéf Ted Sarandos. Ten překvapivě řekl, že jeho streamovací společnost je spokojena se současným modelem výroby filmů pro své předplatitele a nehodlá následovat Amazon a Apple a přijmout tradiční distribuční model. Ten dnes dává kinu prostor exkluzivního promítání v průměru okolo 35 až 40 dní, záleží však na divácké návštěvnosti daného titulu. „Filmové divizi se daří skvěle. Lákat lidi do kin prostě není náš byznys. Naším hlavním cílem je přinášet nový atraktivní obsah, který je hodnotný pro naše předplatitele a zvyšuje hodnotu našeho podnikání. Ve hře nejsou žádné zásadní změny", zakončil Sarandos diskuzi na toto téma.
⏰ 21. 4. 2023 🧑💼 Petr Kollár 📰 Streaming novinky 🩶 54
Další: Novinky · České · Tipy · Data · Kvízy · Trailery · Rozhovory · Vše